Ruilen en retour zenden
Ruilen
Ruilen is mogelijk binnen 30 dagen met behulp van ons ruilformulier.
Retourneren
Toch niet blij met je product? Bij De Kroo Ruitersport heb je 30 dagen bedenktijd!
Garantie
Controleer bij het ontvangen van je bestelling altijd direct of alle artikelen in goede orde ontvangen zijn. Is er volgens jou iets mis met een product wat je hebt ontvangen? Meld dit dan binnen 48 uur na het ontvangen van je pakket bij onze klantenservice.
Heb je een andere vraag of een klacht? Neem in dit geval ook altijd eerst contact op met onze klantenservice. Stuur ons je vraag of klacht altijd samen met je ordernummer met eventueel een foto en we nemen persoonlijk contact met je op. We lossen het graag samen met jou op!
Retourvoorwaarden
-
Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen en ongebruikt zijn (in originele staat) en voorzien zijn van de originele labels en prijskaartjes. Het op een hygiënische manier passen van kleding is toegestaan
-
Indien je de originele verpakking of verzenddoos niet meer hebt, mag je het ook in een andere verpakking retour sturen, mits het retourlabel goed zichtbaar is. Voeg altijd de originele factuur bij en het ingevulde ruil- en retourformulier. Heb je geen printer? Een handgeschreven briefje mag natuurlijk ook. Hiervoor geldt dat het bestelnummer duidelijk zichtbaar moet zijn en dat je aangeeft of je de bestelling (deels) wilt retourneren of wilt ruilen en voor welk product
-
Schoenen en laarzen dienen, naast de verzenddoos, ook altijd verpakt te worden in de originele (schoenen)doos van de fabrikant waarin ze geleverd zijn
-
Ga je deken(s) passen? Zorg er dan voor dat je er een andere schone deken (of iets anders) onder legt, zodat de nieuwe deken niet onder de haren of andere viezigheid komt te zitten voor het geval je de deken nog wilt ruilen of retourneren. Als de deken vies is, onder de haren zit of kapot is, kunnen we de deken niet retour nemen of ruilen
-
Wanneer een artikel niet schoon bij ons terugkomt, dan hopen we dat je begrijpt dat wij hier schoonmaakkosten voor in rekening moeten brengen mits het artikel weer in nieuwstaat te brengen is. De schoonmaakkosten kunnen variëren van €15 tot €25 euro, afhankelijk van de hoeveelheid werk. Dit bedrag houden wij in op de terugstorting van je retourzending. Uiteraard laten wij dit op voorhand aan je weten
-
Vloeibare stoffen of kwetsbare verpakkingen dienen extra goed verpakt te worden, zodat dit tijdens het transport niet kan beschadigen
-
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor de retourzending. Indien een pakket kwijtraakt dien je zelf aan de hand van de track&trace de zending te volgen en indien nodig een onderzoek te laten opstarten met de partij waarmee je het verzonden hebt. Wij kunnen alleen retourzendingen verwerken die daadwerkelijk door ons in ontvangst zijn genomen
Retour aanmelden
Je kunt je retourzending makkelijk online aanmelden op onze website in je Club DKR account.
Retourkosten
De verzendkosten van een retourzending of ruiling zijn altijd voor je eigen rekening, tenzij anders afgesproken. Indien het een ruiling betreft, dan betaalt De Kroo Ruitersport voor het pakket dat weer naar u verzonden wordt.
Retouretiket
Je kunt hiervoor een retouretiket van DHL op onze website bestellen tegen een gereduceerd bedrag (geldig voor Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Ierland en Italië).
Tijdens het plaatsen van uw bestelling voor een retouretiket vul je je eigen gegevens in. Zodra wij je bestelling hebben ontvangen maken wij op basis van de door jou ingevulde gegevens een retouretiket bij DHL aan. Op werkdagen ontvang je deze binnen 9 en 21 uur vrijwel direct in je mailbox (let op; dit gaat niet automatisch!).
Graag ontvangen we in je retourpakket het ingevulde retourformulier, dan kunnen we je retour sneller verwerken.
Geld terug
Zodra we je retour hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestigingsmail en wordt binnen enkele werkdagen het bedrag naar je teruggestort.
Heb je je bestelling volledig betaald met een cadeaubon?
In dat geval wordt het tegoed weer toegevoegd aan de cadeaubon. Je kunt de cadeaubon gebruiken voor je volgende bestelling.
Heb je je bestelling gedeeltelijk betaald met een cadeaubon?
Als je een of meerdere artikelen retourneert, krijg je het geld teruggestort op de gekozen betaalmethode van je bestelling. Als je bijvoorbeeld voor iDEAL hebt gekozen en met een cadeaubon hebt betaald, krijg je het geld teruggestort en wordt de cadeaubon gebruikt voor de artikelen die je hebt gehouden. Als het bedrag van de cadeaubon hoger is dan het bedrag van de andere gekozen betaalmethode, dan wordt het tegoed van je cadeaubon weer geactiveerd.
Retourzending volgen
Vraag bij het aanbieden van de retourzending altijd om een verzendbewijs! Deze dien je goed te bewaren aangezien dit je bewijs van afgifte is en je zelf verantwoordelijk bent voor de retourzending. Dit geldt ook als je het retouretiket bij ons hebt gekocht.
Tip: download de DHL/PostNL app (indien van toepassing) om jouw (retour)zending te volgen!